Myself (Part 2)

Assalammualaikum.

Hai semua akhirnya aku ada juga sedikit masa untuk sambung Part 1 tahun lepas. Fuh, agak lama jugakkan nak tunggu sambungannya? Well, sambungan ni aku nak ceritakan pasal zaman sekolah menengah pulak. 

Okay, guys. Ready? Hehehe.

Bermula 2008 ketika aku di Tingkatan 1. Weh I tell you, dulu aku memang noob gila. Dahlah tak cantik, tak ikut trend, skema, nerd dan sebagainya. Tak sanggup nak describe benda yang buruk-buruk pasal aku HAHAHA! Adik aku yang kedua terakhir cakap, dia masih ingat lagi 1st day aku pergi sekolah pakai kasut sekolah yang jenis lekat-lekat tu. Nampaklah nerd dia sebab aku ni jenis pakai je apa yang ayah belikan. Dulu budak yang up sikit pakai kasut tali. Kasut Warrior tapak merah tu dulu paling famous! Masa ni aku tak terpilih jadi pengawas, then sajalah apply nak jadi pustakawan. Dapat! Masa jadi pustakawan aku kenal dengan sorang senior ni. Nama dia Hafiz Masri. Ketua pustakawan kat SMKTTJ masa batch aku dulu. Dia punya garang (commandor leader KRS kan), junior yang perempuan tak berani nak tegur dia. Tapi aku pulak yang berani. Kenal, kenal tetiba jadi rapat. Takde rapat macam dia nak jadikan aku orang yang special gitu. Dia dah kahwin dah sekarang okay. Aku nak bagi positive sides dia lah. Dia ni baguslah, selalu bagi kata-kata semangat kat aku. Aku ingat lagi dia pesan kat aku jangan ada boyfriend. Semua tu buat aku tak fokus kat pelajaran. (Tapi, aku degil.) 

Heee okay, next! Masa zaman sekolah ni, bila tengok kawan kau ada bf, mesti kau nak ada jugakkan. Tapi hakak malaslah nak cerita benda ni, gaduh dengan kawan-kawan perempuan sebab jantan ni HAHAHA! Nasihat hakak janganlah korang nak ada bf masa sekolah ni. It's only waste your time and tears. Banyak lagi benda penting yang korang kena buat. Misalnya, korang pergi sekolah sebab apa? Belajarkan? Kenapa belajar? Korang kena belajar. Wajib! Sebab berdosa jadi orang yang bodoh ni kihkihkih. In my opinion, aku belajar sebab ayah mak nak kita jadi orang yang berguna suatu hari nanti. Yes, that's it! Jadi hakak memang tak nak cerita zaman kemunduran yang Ke-2 sebab PMR hakak hancur sebab cinta monyet ni hukhukhuk! 

2011, aku di Tingkatan 4. Which is, masa ni aku dah boleh decide sendiri nak ambik aliran apa. Kat sekolah aku dulu ada banyak aliran macam sekolah-sekolah lain. Tapi aku pilih aliran Akaun/ Add Math. Sebabnya, aku nak jugak pindah sekolah macam kengkawan lain. Aku ambik kelas ni dengan sebab aku dah buat rayuan kat Teknik Melaka. Teknik tu aku pilihlah bidang Pengurusan Perniagaan. Tu yang aku pilih aliran tu kat sekolah. Alih-alih tak jadi pulak pindah, maka aku kekal kat sekolah harian tu sampai Tingkatan 5. But, no worries. Aku finally ambik Business Administration kat UUM sekarang. Macam impian dah tercapai, kan? Hahaha!

Bila dah Form 4 ni, semangat belajar aku lain macam. Aku jadi macam sekolah rendah dulu. Suka bersaing dengan kawan-kawan lain. Banyak jugak achievement yang aku dapat 2 tahun terakhir kat sekolah tu. Aku study betul-betul, cuba dan cuba untuk dapat yang terbaik. Alhamdulillah, berkat doa ayah dan mak, family yang lain, cikgu semua, aku dapat keputusan yang cemerlang dalam SPM.



Ni kelas aku, 4 UKM dan 5 UKM. Masa ni kitaorang kena halau dengan cikgu sebab tak pakai baju sukan sekolah hahaha. Macam pekerja KFC! (Trend pakai tudung mesti tajam pastu ke depan betul kahkahkah!)

Ini lah sekolah saya. Last jamuan raya tahun 2012. Rindu SMKTTJ :')


Sekian, cerita daripada aku. Sorry lah aku dah move on sepenuhnya dengan zaman cintan-cintun monyet dan beruk kat sekolah dulu. Takde benda yang best aku nak kongsikan pun pasal tu. Aku cuma nak cakap, usahlah kita yang perempuan ni rakus nak kejarkan cinta lelaki. Bagi aku, Allah dah tetapkan jodoh masing-masing. Korang pepandai lah cari jalan yang terbaik untuk diri sendiri, k? ;)

Comments

Popular posts from this blog

I'm Homie

My Life as Babysitter